Join onze Discord Server en wees als eerste op de hoogte van de laatste updates!
PLAYMINETOPIANL
0 SPELERS ONLINE
JOIN DISCORD
0 LEDEN ONLINE
Welkom op Minetopia World! Welkom op de Minetopia World Community! Om deel te nemen aan ons forum en content te kunnen plaatsen dien je jezelf eerst te registreren! Klik hiervoor op de knop "Registeren" en volg de stappen in het volgende scherm. Heb jij al een account op onze community? Druk dan op de knop "Inloggen". Veel plezier!

Aankondiging Bedrock/Pocket Edition nu beschikbaar op Minetopia World! (IP: pe.minetopia.nl)

Jesse

Member
Dag allemaal,

Vanaf vandaag is Minetopia World joinbaar via Minecraft: Bedrock Edition. Dit betekend dat jij vanaf jouw console of mobiele apparaat gemakkelijk deel uit kunt maken van onze community. Super handig als je even niet in het bereik bent van een computer! In deze announcement even een korte uitleg hoe dit in zijn werking gaat.

Met welke apparaten kan ik spelen?
Minecraft: Bedrock Edition kan worden gespeeld op iOS, Android, Xbox One, PS4 en Nintendo Switch.

iOS Download: https://apps.apple.com/us/app/minecraft/id479516143
Android Download: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mojang.minecraftpe

Hoe join ik de server via Bedrock?
Om online te kunnen spelen op Bedrock, zul je een Xbox account moeten aanmaken en deze verbinden met de game. Zodra dit is gebeurd, open je het multiplayer menu en voeg je een nieuwe server toe. Geef hier het volgende IP op: pe.minetopia.nl. De "poort" kun je leeg laten. Let wel op, indien je vanaf een mobiel apparaat speelt zul je verbonden moeten zijn met een WiFi netwerk om te kunnen spelen.

Krijg ik de volledige spelervaring op Bedrock?
Nee, de Bedrock editie van Minetopia World is gelimiteerd en we raden je altijd aan om via PC (Java Edition) te spelen voor de meest optimale speelervaring. De software die wij gebruiken om Bedrock te ondersteunen is in BETA en bevat nog enkele "kinderziektes". Onder andere het gebruik van de texture pack is momenteel niet mogelijk, en ook zullen auto's niet werken op de Bedrock edition van Minetopia. De komende tijd werken wij er aan om dit te verbeteren!

Kan ik mijn account linken met Bedrock?
Jazeker! Jij kan het Minecraft account wat je gebruikt op PC linken met Bedrock. Hierdoor speel je automatisch op jouw normale account terwijl je met Bedrock inlogt. Dit doe je als volgt:
  1. Join tegelijkertijd de server met jouw PC en Bedrock account
  2. Typ via het PC account het volgende command: /linkaccount <bedrock-naam> (dit is de naam van jouw Xbox account)
  3. De server geeft jou nu een command dat je moet uitvoeren op Bedrock, voer dit uit.
  4. Jouw accounts zijn nu gelinkt!
Mocht je op eender welk moment jouw account willen unlinken, gebruik dan het commando /unlinkaccount.

Hoe vind ik de naam van mijn Gamertag/Bedrock Account?
Voor het linken van jouw Bedrock account zul je je Bedrock naam moeten vinden! Deze staat boven jouw skin in het hoofdmenu.

Hoe doe ik een aankoop op de shop via Bedrock?
Het aankopen van items in onze shop is momenteel niet mogelijk met Bedrock account. Wel kun jij jouw Java Edition account linken om zo gebruik te maken van een aankoop via Bedrock.

Dat was de uitleg! We horen graag jouw feedback over deze nieuwe spelervaring en wensen jou veel plezier met Bedrock op Minetopia World!

poeppy333

Member
Ik heb nog nooit een andere minecraft server met deze feature gezien, echt knap werk!
Willen jullie delen hoe jullie dit hebben gedaan of blijft dit een geheim?

Bovenaan